Mördarfiskar rules!

Ja, nu återkommer jag snabbt som tusan med recensionen på:



Piranha 2-D - 2010
Skådespelare: Elisabeth Shue, Adam Scott, Ving Rhames, Jerry O´Connell, Christopher Lloyd, Riley Steele, Richard Dreyfuss, Eli Roth m.fl
Regi: Alexandre Aja

Detta är alltså en nyinspelning av filmen "Piranha" från 1978. Då var jag 2 år och jag såg den inte då, har tyvärr inte sett den senare heller. Förutsättningen för en lyckad nyinspelning är ganska god med tanke på all high-tech som används inom filmindustrin nuförtiden. Och jag måste säga att jag gillar denna popcorn-rysare skarpt!

Handlingen är ju mycket enkel. Ett jordskalv gör så att havsbotten rämnar och där under har de små arga och hungriga firrarna överlevt i över 2 miljoner år! Mycket trovärdigt, inte. Men det är heller inte meningen, för detta är enbart ämnat för att underhålla rysarsugna människor för stunden!



Filmen utspelar sig under "Springbreak", så det är massor av bad- och ölsugna ungdomar i vattnet förstås och ungefär 75% av alla tjejer (och killar, för den delen) är barbystade! Ni förstår ju vad som händer och det är gjort med ett väldigt glatt humör, helt okej specialeffekter och sår och kroppsdelar är väldigt bra gjorda! En jävligt kul detalj är att fiskarna verkligen mosar i sig allt av människokropparna utom, just det, manliga könsorgan!

Jag helgillade regissören Ajas filmer "The hills have eyes" och "Mirrors" också och detta är absolut i klass med dem. Det är dock viktigt att man som tittare gillar b-skräck och splatter annars blir man nog besviken. Kul också att Eli Roth, regissör bakom ex. Hostel I och II, är med som ett riktigt praktarsel! Troligtvis är den ännu mer underhållande om man ser den på bio i 3-D men det nöjet hade jag inte.

Jag är mycket nöjd med denna rulle och ger den fyra blodtörstiga ZZZZ, med gälar och huggtänder! 

" - You like pain? Try wearing a corset! " - Pirates of the Carribean-Curse of the Black Pearl , 2003


Kommentarer
Postat av: Lillen :)

Har tänkt att se den, då antar jag att den är värd att se då vi har lika smak på rysare och skhrillers. :) Kram! <3

2010-12-20 @ 16:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0