Ett bra snitt.

Min gode vän Pi pratade för ett tag sedan om att hon och några av hennes vänner deltar i ett musik-quiz på Koriander varje onsdag. Detta ledde ju till ett klassiskt "Tuff och kaxig när det inte gäller nåt"-uttalande från mig då jag stre om att jag kunde rycka in om det fattades folk, för jag var ju så musikkinnig och bla, bla.
 
Trodde ju dock aldrig att jag skulle behöva delta så döm om min skräckblandade förtjusning när Pi förra veckan frågade om jag hade lust att vara med. FAN! Nu var jag ju tvungen att visa mig på styva linan och verkligen kunna nåt. Men efter att jag slukat några kalla hemma hos Pi innan så kändes det rätt okej ändå, och med bira tappar man ju nerverna. Av typ 30 lag så slutade vi på 5:e plats förra veckan och det är ju riktigt bra, dock har det för min egen del efteråt mest handlat om det jag kunde då. Har blivit ganska utskrattad för att jag, den "fräne hårdrockaren" satte artister som Sussies Orkester, Anthony and the Jonsons och, håll i er, Timotej!!! Pinsamt var ordet.
 
Då är vi alltså framme vid gårdagens quiz, min andra. Jag fick äran att vara sekreterare, och det var en milt sagt stressande uppgift. Särskilt eftersom mina kära lagkamrater satt och skrämde upp mig med att jag var tvungen att skriva allt i rätt ordning etc, etc. Annars skulle vi inte få poäng. Så här i efterhand fattar jag ju att de lurade mig!
 
Något fantastiskt skedde i går. Vi gissade på en hel del frågor, det var riktigt bra lagarbete när vi enades om en gissning, för jag tror varenda gissning satt rätt. Och vi kunde en hel del rätt kluriga saker. Det jag blev mest imponerad av var tveklöst "Black Rebel Motorcycle Club". Hur kan man kunna det? För egen del tycker jag att det gick hyfsat, inte mer, jag var ju mest stressad över sekreterar-sysslan. Men några grejer fixade jag, typ Perikles och Neil Young!
 
Det hände alltså, VI SEGRADE!! Av 29 lag så lyckades vi vinna och det var det ingen av oss som trodde. Vi började redan när plats 9 skulle avslöjas, vi sa "Det är vi" och så höll vi på tills det bara var 2 lag kvar och då sa vi: Vi blir 2:a. Men icke, vi vann hela skiten. Min rubrik betyder alltså att på mina två deltaganden har vi en seger och en femteplats, vilket ger ett snitt, 3:a! Fantastiskt! Jäkligt roligt är det också!
 
Såg denna i dag, jäkligt bra faktiskt!
 
" - Unbefuckinlievable! " - The Chill Factor , 1999.
 

Kommentarer
Postat av: Pi

Även om jag har varit DYNGTRÖTT på jöbbet idag så går jag fortfarande och småler lite. Du kan fortsätta va stolt! Du gjorde sjukt bra ifrån dej både som sekreterare och quizdeltagare i största allmänhet. Vet att hela laget tycker detsamma :D Njut sista ledigheten innan jöbbet nu :) Kram!

2013-04-05 @ 20:30:42
URL: http://ingroid.blogg.se
Postat av: Mary

YEEES! Du har börjat igen :D grattis till vinsten! Klart det går bra när du är med :) ses på tisdag My friend! Puss

2013-04-06 @ 10:16:20
URL: http://maaery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0