Hannibal.

Kollade i går på premiären av "Hannibal" på Kanal 5. Mycket märklig serie måste jag säga, dock blev jag lite fascinerad av den. Den var ganska slibbig, mycket "blood and guts" och åtminstone 2 riktigt bra skådespelare. Dels Hugh Dancy som spelar FBI-profileraren Will Graham. Han ger liv åt en rätt förstörd och mentalt frustrerad man på ett mycket bra sätt. 
 
Men största behållningen av serien är utan tvekan Mads Mikkelsen, den gamle dansken! Han är ruskigt sliskig och obehaglig som Dr. Hannibal Lecter, men ger ändå karaktären förmildrande egenskaper som gör att man inte enbart ser de fruktansvärda sidor han faktiskt har. Fantastisk prestation!
 
 
Men som sagt, serien är lite märklig, med en hel del konstiga drömsekvenser, vilket jag har ganska svårt för. Kommer dock att följa kommande avsnitt med spänning!
 
I kväll ska jag och M se Herr Mikkelsen på bio, i en dansk film som heter Jakten, eller kanske "Jagten", hehe. Den handlar om en man som blir felaktigt utpekad som pedofil. Huvudrollen som mannen görs av Mikkelsen och den kan bli riktigt bra.
 
Slutligen nämner jag att jag såg Gamma Ray och Helloween live på Nöjesfabriken i Fredags. Gamma Ray var bra men fasiken vad jag blev besviken på Helloween! Trött, oinspirerat och en massa onödiga solon. Inte ens när Kai Hansen gästade på slutet blev det liv i spelningen. Och ingen "Time of the oath" heller.
 
Min vär Pi ska kolla på Bajen till helgen, jag är onekligen lite avis. Men ha det så roligt:)!!
 
Över och ut......
 
" - Oh, he's alright... Would any of you cunts like a drink? " - Shaun of the dead, 2004

Kommentarer
Postat av: Mary

Jagden! Haha undrar om jag orkar med danskan jag ;) lär ju inte grina i alla fall, men det har ju du och jag gjort tillräckligt i år redan innan ;-) ses ikväll amigo!

2013-04-09 @ 12:34:04
Postat av: Pi

Ska bli så himla kul att gå på match! Du får vara med mig spirituellt :) Fan va sugit att Helloween inte höll måttet asså, en riktig besvikelse.
Mads Mikkelsen är grym. Han är så jävla het också... Inte så bildskön, men det är nog danskan som gör det!

2013-04-09 @ 23:39:04
URL: http://ingroid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0